Vijeće ministara BiH, na prijedlog Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa, donijelo je Odluku o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa kod uvoza određenih roba do 31. decembra 2019. godine, s tim što primjena Odluke počinje 01.1.2019. godine. Ovom odlukom se omogućava povoljnije i konkurentnije poslovanje privrednih subjekata iz BiH.
Pozitivne efekte ove odluke osjetit će oko 40 hiljada radnika iz oblasti tekstilne, prehrambene, obućarske, hemijske i metalske industrije, kao i elektroindustrije. Njenim donošenjem želi se omogućiti zadržavanje postojećih i otvaranje novih radnih mjesta u BiH. Za veliki broj preduzeća donošenje ove odluke je od presudnog značajaza opstanak proizvodnje.
U Odluci o privremenoj suspenziji i privremenom smanjenju carinskih stopa kod uvoza određenih roba za 2019. godinu nalazi se 57 tarifnih oznaka, što je za pet više u odnosu na odluku iz 2018. godine, kada su bile obuhvaćee 52 tarifne oznake.
U “Službenim novinama FBiH”, broj 89/18 od 09.11.2018. godine objavljen je Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o radu. Izmjene i dopune se odnose na definisanje : principa najpovoljnijeg prava, procedure kod prijema radnika u radni odnos, osnovnih elementa plaće, utvrđivanja radnog učinka, utvrđivanja najniže plaće, povoljnijeg prava za korištenje godišnjeg odmora, zaštite prava radnika, prava radnika izabranih i imenovanih na javne dužnosti ili profesionalne funkcije…
Prečišćen tekst Zakona o radu možete preuzeti preko sljedećeg linka http://www.feb.ba/wp-content/uploads/2018/11/Novi-zakon-o-radu-preciscen-tekst.pdf
Izmjene i dopune Zakona o radu, detaljno ćemo prezentovati na predstojećem seminaru. Program seminara nalazi se na sljedećem linku http://www.feb.ba/seminar-porezni-poticaji-i-umanjenja-porezne-osnovice-gotovinsko-poslovanje-pravni-racunovodstveni-i-porezni-tretman-potrazivanja-i-obaveza-izmjene-i-dopune-mrs-a/
Od 01.01.2019. godine sva pravna lica koja daju ili uzimaju u najam sredstva (poslovne prostore, opremu…) u obavezi su svoje računovodstvo prilagoditi zahtjevima novog standarda MSFI-a 16.
Najznačajnija promjena koju uvodi MSFI 16 sadržana je u tome što će svi najmoprimci biti obvezni priznavati imovinu i obaveze u izvještaju o finansijskom položaju (bilansu stanja), neovisno o tome radi li se o finansijskom ili poslovnom (operativnom) najmu, osim u slučaju najma do 12 mjeseci (kratkoročni najam) ili najma imovine male vrijednosti. Navedeno znači da od 01.01. 2019. godine poslovni najam na velika vrata ulazi i postaje vidljiv u poslovnim knjigama i finansijskim izvještajima najmoprimaca. Vrijednost imovine u poslovnom najmu, kod najmoprimaca, će biti iskazana u aktivi kao pravo upotrebe imovine, a u pasivi će biti iskazane obaveze po najmu.
Dakle, sva pravna lica koja u najam uzimaju opremu, kancelarije, automobile i sl. u obavezi su ta sredstva bilansirati kao stalno sredstvo, za razliku od dosadašnjeg pristupa u kojem se ta sredstva nisu bilansirala već se računodstveno prikazivao isljučivo trošak najma. Prema novom MSFI-u 16, trošak najma kao pozicija u bilansu uspjeha više ne postoji (osim za kratkoročne najmove i najmove male vrijednosti), već se trošak po osnovu unajmljenih sredstava prikazuje kroz amortizaciju.
Uprava za indirektno oporezivanje poziva sve porezne i akcizne obveznike u Bosni i Hercegovini, koji još uvijek nisu, da što prije podnesu zahtjev za registraciju za korištenje elektronskih usluga, prije svega elektronsko podnošenje PDV i akciznih prijava.
Od početka 2019. godine svi porezni obveznici će morati isključivo elektronskim putem podnositi PDV i akcizne prijave, te neće postojati mogućnost dostavljanja prijava u papirnom obliku. S obzirom na činjenicu da je ostalo još samo pet mjeseci da svi porezni obveznici izvrše registraciju za elektoronsko podnošnje PDV i akciznih prijava, pozivamo iste da što prije podnesu zahtjev za registraciju putem E-PORTALA Uprave za indirektno oporezivanje (na linku ispod).
https://e-porezi.uino.gov.ba:4443/
Podsjećamo, do kraja jula 2018. godine za elektronsku komunikaciju sa UIO registriralo se 10 hiljada poreznih obveznika, tako je ostalo da se registrira još oko 40 hiljada obveznika. Iz tog razloga pozivamo sve one obveznike koji još nisu izvršili registraciju da to urade što prije, kako ne bi došli u situaciju da od početka 2019. godine ne mogu podnositi svoje PDV i akcizne prijave i tako uđu prekršaj.
Kompletna informacija i uputstva za registraciju na E-PORTAL, kao i za podnošenje prijava nalaze se na web stranici UIO na linku ispod.
http://www.new.uino.gov.ba/bs/e–PDV
Za sva dodatna pitanja obveznici, mogu kontaktirati PDV info liniju na broj telefona 051/335-256, 051/335-257, 051/335-197, 051/335-201, 0513/335-363.
Za sve tehničke probleme potrebno je da se obratite na kontakt telefon 051/335-264, 051/335-223, 051/335-145 i 051/335-218.
Korištenjem elektronskih usluga UIO, svi porezni obveznici će moći na jednostavniji i efikasniji način koristiti prava i izvršavati obaveze po osnovu indirektnih poreza. U svakom trenutku imat će pristup svojim podacima na E-PORTALU, prije svega podacima koji se vode u Jedinstvenom registru obveznika indirektnih poreza, podacima sa porezne kartice, tako da će moći vidjeti sve svoje proknjižene porezne prijave, porezne uplate i sl. UIO na ovaj način otvara novo poglavlje u komunikaciji sa poreznim obveznicima.
U “Službenim novinama FBiH” broj 55/18 od 13.07.2018. godine objavljen je Pravilnik o izmjenama i dopunama Pravilnika o načinu uplate javnih prihoda budžeta i vanbudžetskih fondova na teritoriji FBiH .
Izmjenu i dopuni Pravilnika donosimo u nastavku:
Na osnovu člana 7. i 19. stav 2. Zakona o pripadnosti javnih prihoda u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH”, br. 22/06, 43/08, 22/09, 35/14 i 94/15), federalni ministar financija – federalni ministar finansija donosi:
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNI PRAVILNIKA O NAČINU UPLATE JAVNIH PRIHODA BUDŽETA I VANBUDŽETSKIH FONDOVA NA TERITORIJI FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
1. U Pravilniku o načinu uplate javnih prihoda budžeta i vanbudžetskih fondova na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH”, br. 33/16, 89/16, 9/17, 33/17, 67/17, 9/18 i 27/18), u poglavlju IX. OSTALE ODREDBE, iza podtačke 24.7.a. dodaje se nova podtačka 24.7.b. koja glasi:
“24.7.b. Banke su dužne na dnevnoj osnovi dostavljati podatke Poreznoj upravi Federacije Bosne i Hercegovine za sve naplaćene javne prihode u skladu sa Uputstvom o načinu na koji je banka obavezna izvještavati komitente – trezore i vanbudžetske fondove (“Službene novine Federacije BiH”, br. 55/00 i 2/01).”
U tački 25. Računi javnih prihoda i šifre općina, podtačka 25.1. Računi javnih prihoda, u dijelu III. JEDINICE LOKALNE SAMOUPRAVE, u tabelarnom pregledu, pod rednim brojem 30. Tešanj, naziv banke: “Vakufska banka d.d. Sarajevo” zamjenjuje se nazivom: “Addiko Bank d.d.” i broj računa: “160-300-03300176-41″, zamjenjuje se brojem: “306-000-29374805-55″.
U tabelarnom pregledu, pod rednim brojem 40. Travnik, broj računa: “338-000-22100290-60″, zamjenjuje se brojem: “338-000-22100012-21″, otvoren kod “UniCredit Bank d.d.”.
U dijelu IV. DRUŠTVENI FONDOVI, pod B) Zavodi za zapošljavanje, u tabelarnom pregledu, pod rednim brojem 2. Kantonalne službe za zapošljavanje, pod 2.9. Kanton Sarajevo, naziv banke: “NLB Tuzlanska banka d.d. Tuzla” zamjenjuje se nazivom: “INTESA SANPAOLO BANKA D.D. BiH” i broj računa: “132-010-20148801-73″, zamjenjuje se brojem: “154-921-20101710-56″.
2. Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u “Službenim novinama Federacije BiH”.
Ministarstvo finansija KS smatra da su imovinski porezi, u čiju grupu spada i Zakon o porezu na promet nepokretnosti i prava, sa ekonomskog aspekta efikasniji od ostalih poreza.
“Utjecaj imovinskih poreza na alokaciju resursa u privredi je relativno mali tj. ovakvi porezi ne utječu na odluke ekonomskih subjekata o tome šta, kako i na koji način proizvoditi, u mjeri u kojoj to čine druge vrste poreza, oporezivanje rada, kapitala. I pored toga, značajno mjesto u novom Zakonu je dato poreznim oslobađanjima privrede u KS”, obrazlaže Ministarstvo finansija KS.
Analizom dosadašnjih prometa nekretnina u KS ustanovljeno je da je broj prometovanja nekretnina pravnih i fizičkih lica gotovo podjednak.
Stoga je vrlo bitno predstaviti porezna oslobađanja koja nudi nacrt novog Zakona koja se odnose na privredne aktivnosti.
“Porezna oslobađanja ne umanjuju ekonomsku snagu poreznog obveznika tj. ne povećavaju porezni teret, te ih je stoga veoma važno pravilno odrediti. U nacrtu novog zakona su ona proširena i preciznije definisana”, navodi se u obrazloženju.
Novim zakonom o porezu na nekretnine poreza će biti oslobođene slijedeće kategorije:
2. novosagrađeni objekt kada se prodaje prvom kupcu, za koji je plaćen porez na dodanu vrijednost,
3. nekretnine koje se unose u društvo prilikom osnivanja društva i kada se ulažu u kapital društva (dokapitalizacija), koja ima za posljedicu povećanje aktive i imovine društva,
4. promet nekretnina u podjeli nekretnina između članova društva u slučaju likvidacije društva, koja je nastupila nakon isteka najmanje pet godina od dana osnivanja društva,
5. promet nekretnine u slučaju statusnih promjena koje su regulisane Zakonom o privrednim društvima,
6. promet nekretnina za poslovni poduhvat koji ima za cilj pokretanje poslovnih djelatnosti i stimulisanje zapošljavanja nezaposlenih lica, na prijedlog općinskog načelnika i po odluci općinskog vijeća,
7. promet nekretnina sa davaoca kredita na pravno lice – primaoca kredita po potpunom povratu kreditnih sredstava u slučaju kada je predmetna nekretnina služila kao garancija za vraćanje kredita,
8. nekretninu koju korisnik lizinga stiče od lizing kompanije nakon isteka lizing perioda,
9. promet nekretnina u postupcima komasacije, arondacije, privatizacije i eksproprijacije.
Iz navedenog je vidljivo da se novim zakonom ne umanjuje ekonomska snaga u sektoru poljoprivrede. Zadržano je i porezno oslobađanje novosagrađenih objekata za koji je već plaćen PDV.
Nadalje, nekretnine koje se upisuju u kapital društva su također oslobođene plaćanja poreza na promet nepokretnosti. Povrh toga, dato je pravo dodatnog oslobođenja od plaćanja poreza općinama za privredni poduhvat za koji procijene da doprinosi pokretanju proizvodnje i stimulisanju bržeg zapošljavanja u toj općini, čime se može značajno utjecati na smanjenje nezaposlenosti u KS.
“Ovo zakonsko rješenje treba dodatno promovisati među potencijalnim poduzetnicima u KS jer u dosadašnjoj praksi nije dovoljno korišteno. Smatramo i da će olakšice poput prometa nekretnina u slučaju statusnih promjena u preduzećima regulisanih Zakonom o privrednim društvima, a koje podrazumijevaju: pripajanja, spajanja, razdvajanja, odvajanja društava i sl., također olakšati bavljenje ekonomskim aktivnostima i osnažiti privrednu dinamiku u KS. Usporedbom rješenja iz postojećeg Zakona o porezu na promet nepokretnosti i novih rješenja iz nacrta Zakona vidljivo je da su zadržana sva ona rješenja koja mogu stimulisati privredu u KS. Novi Zakon je proširio nivo poreskih oslobađanja u odnosu na stari zakon a koja imaju pozitivan uticaj na poslovno ambijent u KS”, poručuju iz Ministarstva finansija KS.
Pilot projekat Horizontalnog monitoringa UIO je započela prije više od tri godine u Regionalnom centru u Banjaluci sa 15 velikih poreskih obveznika.
“U tom periodu inspektori UIO su sa poreskim obveznicima uspostavili saradnju kroz elektronsku korespodenciju, na način da je potpisan Protokol o elektronskom obavještavanju UIO. Poreski obveznici su vršili razvoj poslovnih i računovodstvenih procesa po prepouukama i uputstvima iz Uprave, a ujedno je uspostavljen sistem interne revizije u svakoj kompaniji za poštivanje propisa iz oblasti indirektnog oporezivanja, kjako bi se rizik od eventualnih grešaka sveo na minimum”, rekao je na panelu na Jahorini Dejan Radić, šef Grupe za kontrolu velikih poreskih obveznika UIO u Regionalnom centru Banjaluka.
Uvođenje “horizontalnog monitoring” kao posebnog vida kontrola poreskih obveznika podržala je i Ambasada Velike Britanije u BiH, finansirajući dolazak poreskih ekperata iz Holandije u UIO, gdje se trenutno priprema podzakonska legislativa, nakon čijeg bi usvajanja UIO trebala potpisati posebne sporazume sa kompanijama koje će ući u sistem “Horizontalnog monitoringa”.
U okviru panela “Nove usluge poreskim obveznicima UIO” na Jahorini je prezentovan i set ostalih novih elektronskih usluga koje su na raspolaganju poreskim obveznicima, a koje je UIO ponudiola puštajući u funkciju početkom 2018. godine novi E-PORTAL. Tom je prilikom pomoćnik direktora u IT sektoru u UIO, Svjetlana Perković istakla: “Pozivamo sve poreske obveznike da se što prije registruju za elektronsku komunikaciju sa UIO i to na način da ispune izjavu na E- PORTALU i pošalju je Upravi. Poesebno želim naglasiti da će od početka 2019. godine podnošenje prijava za PDV i akcizu biti obavezno elektronski za sve poreske obveznike. Zato je bolje da poreski obveznici što prije uđu u elektronsku komunikaciju sa Upravom”.
(Izvor: Klix.ba)